Köpvillkor

Beställning

Din beställning skickas normalt inom 1-3 dagar från oss. Mer information om våra leveranser hittar du under under Fraktvillkor

Beställningar sker via vår webshop. Välj de produkter du vill beställa, fortsätt sedan att gå till kassan. Här loggar du in dig eller nyregistrerar dig som kund. Du kan också välja att skapa din beställning som gäst. Välj betalningssätt samt leveranssätt. Innan du bekräftar din beställning redovisas momsen och eventuella fraktkostnader och övriga avgifter. I butiken är alla priser är inklusive moms i SEK om du inte väljer att visa priserna exklusive moms. Priserna visas även exkl moms på respektive produktsida. Vi reserverar oss för eventuella fel i artikelinformation, priser, eventuell slutförsäljning, och förbehåller oss rätten att makulera uppenbart felaktiga ordrar. Vid eventuella oklarheter tar vi kontakt med dig.

 

Betalning

Vi erbjuder följande betalningssätt:

  • Kortbetalning: När du betalar via kort administreras detta av Billmate AB under varumärket billmate. Dettainnebär att du handlar tryggt och enkelt. Vi accepterar betalningar med Visa och MasterCard. Betalväxeln är certifierad för PCI DSS Level 1 och lösningen är även licensierad för 3D-Secure (MasterCard SecureCod och Verified by Visa). När du ska betala blir du förflyttad till en krypterad sida där betalningen sker. Ingen behandling av kortnummer sker hos butiken. Billmate AB har organisationsnummer 556918-4129 och telefonnummer 040-30 35 00.

  • Direktbetalning via internetbank: När du betalar via internetbank administreras detta av Billmate AB under varumärket billmate. Detta innebär att du handlar tryggt och enkelt. I dagsläget erbjuer vi betalning via Nordea samt Handelsbanken.

  • Paypal: Vi erbjuder trygg och enkel kortbetalning via vår samarbetspartner Paypal. I kassan skickas du efter att du bekräftat din order till deras betalningssida där du kan logga in med dina Paypal-uppgifter. Har du inget konto på Paypal kan du välja att använda ditt kredit- eller kontokort direkt.

  • Postförskott: Gäller bara för leverans inom Sverige. En postförskottsavgift på 59 kr motsvarande Postens avgift tillkommer.

  • Faktura - företag/myndighet: För företag och myndigheter erbjuder vi betalning via faktura som administreras av Overlander Nordic AB. Betalningsvillkoret är 14 dagar, och sedvanlig kreditprövning görs efter beställning. En faktureringsavgift på 25 kr tillkommer. Observera att ni för att kunna beställa på faktura måste uppge organisationsnummer. Fakturan leveras tillsammans med leveransen, eller via brev till fakturaadress om annan leveransadress uppgivits.

  • Faktura - privatperson: När du som privatperson betalar via faktura administreras detta av Billmate AB under varumärket billmate. Detta innebär att du handlar tryggt och enkelt. Du slipper uppge dina kortuppgifter, och betalar först efter det att du mottagit dina varor. Fakturan skickas via e-post. En faktureringsavgift om 25 kr tillkommer.

    Detta erbjuder vi dig:

    • Få alltid hem varan innan du betalar
    • 14 dagars betalningstid
    • Du behöver aldrig lämna ut känslig information
    • Tillgång till dina fakturor via Billmate online
    • Möjlighet till delbetalning
     

    Vid försenad betalning tillkommer lagstadgad påminnelse-/ förseningsavgift samt dröjsmålsränta om 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso. För att kunna beställa mot faktura måste beställaren vara ett registrerat svenskt företag eller en person över 18 år, vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet. Kreditprövningen kan i vissa fall innebära att en kreditupplysning tas. I sådana fall kommer ni bli meddelade om detta via e-post. Kreditupplysningen sköts via CreditSafe och är inget som belastar när man ansöker om kredit hos kreditinstitut.

    Billmate AB har rätt att utföra stickprovskontroller för att säkerställa så fakturan är korrekt.
    Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Billmate behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkoll samt marknadsföring. Personnummer kan används som kundnummer i kundhanteringssyfte. Billmate AB har organisationsnummer 556918-4129 och telefonnummer 040-30 35 00.
     

Fraktvillkor

Se våra fraktvillkor här

 

Minderåriga

Overlander.se får enligt lag inte expediera beställningar till minderåriga personer (under 18 år). Minderåriga måste ha målsmans godkännande för att göra en beställning hos oss.

 

Sekretess

Vid en beställning uppger du personuppgifter såsom namn, adress, personnummer, datum och telefonnummer. I samband med registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i verksamheten för att fullfölja våra åtaganden gentemot dig som kund.

Overlander.se lämnar inte ut personuppgifter till tredje part. Enligt Personuppgiftslagen (PUL) har du rätt att få tillgång till den information som vi har registrerat om dig. Om den inte är korrekt, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort.

 

Returer och reklamationer

Enligt distans- och hemförsäljningslagen har du som konsument rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du tagit emot varorna. Om Du ångrar Ditt köp och skickar tillbaka hela eller delar av ordern ersätter vi varorna som kommer i retur. Fraktkostnad samt eventuell betalningsavgift får du som kund själv stå för. Givetvis måste produkten vara oöppnad i sin förpackning, oanvänd samt utan skador på produkt och förpackningen. Retur utan faktura eller orderkvitto godkänns inte, då denna är ditt garantibevis. Skador vid returtransport är du som kund ansvarig för, personligen eller ditt transportbolag. Återbetalning sker först efter kontrollerad retur.
Vid fel på varan eller felleverans tag kontakt med info@overlander.se.

Returadress:
Overlander Nordic AB
Kvarntorpsvägen 2
311 69 UGGLARP

 

Garanti

Vi lämnar enligt konsumentköplagen 2 års garanti vid fabrikations- eller materialfel från inköpsdatumet. Spara din faktura, den gäller även som garantibevis. Overlander.se förbehåller sig rätten att reparera varan eller byta ut den. Vid tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämdens beslut.
För mer information se gärna www.konsumentverket.se.

 

Transportskador

Om du vid mottagandet upptäcker att försändelsen är transportskadad, ska du omedelbart anmäla detta direkt till transportören. Om det uppstår problem, vänligen kontakta oss på info@overlander.se eller 072-234 40 47.

 

Företagsuppgifter

Overlander.se drivs av Overlander Nordic AB.

Post- och leveransadress:
Overlander Nordic AB
Kvarntorpsvägen 2
311 69 UGGLARP

E-post: info@overlander.se
Telefon: 072-234 40 47

Organisationsnummer 556865-5913.
Bankgiro: 655-0727.
Företaget innehar F-skattsedel.